Don't worry. Be Happy, Allah is there for you. Don't worry. Be Happy, Allah is there for you. Don't worry. Be Happy, Allah is there for you.

Meluat!!!!

Aku rasa meluat sangat kalau tengok orang yang belum kahwin tapi berpeluk sakan macam tak ada perasaan. lagi satu yang aku terkilan orang yang berpeluk sakan tu melayu ..apa nak jadi dengan bangsa melayu nie... lepastu ada ke patut nak berasmara kat tempat umum...

Satu kalau die belum kahwin memang tak beradab betul
dan yang kedua kalau dah kahwin tak eloklah wat bende-bende mesum kat tempat awam sebab maruah masing-masing kena jaga. Buat jelah dalam bilik tu...ops jangan-jangan orang yang suka buat benda-benda tak senonoh nie tak ada rumah....kasian-kasian...

Tapi kalau tengok gaya macam belum kahwin sebab tu aku rasa macam nak jadi pencegah maksiat jer masatu. ish... geram betul macam nak lastik pun ada. Rosakkan pemandangan jer. dah lah kat pantai Lido tu banyak tikus lagilah tambah tak cantik tempat tu.

Yang aku citer nie baru siang kalau malam lagi lah ramai yang buat bende macam tu. yang peliknya tak der pun pegawai pencegah maksiat ke kat kawasan tu ...dekat dekat masjid ade lah kot tapi datang waktu lain (nak sedapkan hati jer). Tapi aku tetap musykil ....ke memang pegawai pencegah maksiat tak ada hak nak cegah tempat-tempat macam tu. entahlah aku pun tak tau nak wat macam mana dan apa yang aku tulis nie hanya keluhan pribadi...

Tapi kalau ada sapa-sapa yang tau macam mana nak cegah meh bagi-bagi dengan aku...ok lah nie jer jeritan aku malam nie....semoga Allah berikan hidayah kat kite semua....

1 comment:

  1. Betul tu ~ Saya pun meluat ngan smue tu :D Ape nak jadi remaja sekarang ..

    ReplyDelete