Don't worry. Be Happy, Allah is there for you. Don't worry. Be Happy, Allah is there for you. Don't worry. Be Happy, Allah is there for you.

NAK BACA SATU CERITA TAK?

Assalamualaikum semua... cerita nie ana dapat dari kawan fb so selamat membaca...^_^

(ok macam biasa syarat utama anda dok bersila dulu..tapi ingat,bersila je boleh tau..menyiarap-menyiabung atau terlentang itu tak boleh k..hehe..)

Al kisahnya...ehem-ehem..bismillah..

10.00pm
Ada seorang pemuda yang sedang mengulangkaji pelajaran di dalam sebuah masjid itu telah dikejutkan dengan kehadiran seorang muslimah yang turut berada di dalam masjid itu..


PEMUDA: kamu, cepat keluar dari masjid ni..!
MUSLIMAH: maaf, tolong benarkan saya bersembunyi di sini..

PEMUDA: tapi tempat ni tak sesuai untuk kamu kerana jika rakyat tempatan melihat kamu di sini, maka mereka akan menuduh saya berlaku sesuatu terhadapmu. mereka juga akan mengeluarkan saya dari masjid ini dan akan menghalang saya untuk mengulangkaji.
MUSLIMAH: rusuhan berlaku disekitar kawasan, dan jika saya meninggalkan masjid, saya takut akan berlaku sesuatu terhadap saya..

Setelah mendengar penjelasan wanita itu, pemuda itu pun berkata..

PEMUDA: tolong duduk diam-diam di situ..! jangan bertanya jangan bergerak jangan buat apa-apa..! sementara saya study di sana..

10:30pm
Pemuda itu pun menyambung semula pelajarannya dengan hanya diterangi cahaya sebatang lilin di atas meja kecil yang terletak di tepi sudut di dalam masjid itu..sambil diperhatikan muslimah tadi yang dalam ketakutan..yang juga berada tidak jauh dari pemuda itu.



TIK TOK TIK TOK..
masa pun terus berlalu..
11:30pm..
12:30am..
01:30am..
dan berlalu lagi..
02:00am..
.
.
.
.
setelah masuk waktu subuh..

PEMUDA: rusuhan telah reda dan jalan di luar sudah selamat.mari saya tolong hantar kamu pulang..
MUSLIMAH: tapi saya takkan pergi..sehingga kamu mendedahkan kepada saya tujuan kamu meletakkan jari kamu pada nyalaan lampu(api lilin)

PEMUDA: kamu tidak perlu bimbang tentang semua itu..
MUSLIMAH: tolong jelaskan kepada saya, saya ingin sekali mengetahuinya..

PEMUDA: syaitan berulang kali berbisik di dalam hati saya.. supaya menyentuhmu.oleh sebab itu,saya terus
meletakkan hujung jari saya pada nyalaan api dan cara demikian saja dapat menyelamatkan saya dari melakukannya. apabila kamu tidak dapat menanggung kepanasan api dunia ini..bagaimana mungkin kamu dapat menanggung seksaan api neraka Allah di akhirat kelak..?? melalui rahmat-NYA saya dilindungi..


===========================================================================

ABI: minggu hadapan ada anak saudagar mahu meminangmu wahai anakku..
UMMI: iya suatu berita baik untuk kamu nak..

MUSLIMAH TADI: Ummi,Abi..saya tidak mahu berkahwin dengannya..saya berkeinginan berkahwin dengan seorang pelajar tertentu yang tinggal di dalam masjid itu.

UMMI: ada sesuatu berlaku terhadap kamukah wahai anakku..?
MUSLIMAH TADI: goyang kepala kemudian ''TAKLAH'' sambil tersenyum..


AKHIRNYA MEREKA BERKAHWIN KERANA ALLAH TELAH MENJAYAKANNYA.. :)

''seseorang itu dikahwinkan kerana 4 perkara; KECANTIKKAN,KEKAYAAN,KETURUNANNYA,dan AGAMANYA;kahwinlah kerana agamanya, nescaya kamu akan bahagia" HADITH


P/S: Ini cerita benar tapi ini bukanlah kisah saya.. >_<

No comments:

Post a Comment