Don't worry. Be Happy, Allah is there for you. Don't worry. Be Happy, Allah is there for you. Don't worry. Be Happy, Allah is there for you.

Kelas bimbingan saudara baru /mualaf Johor Bahru

Assalamualaikum. Ada lagi ke yang singgah dan baca blog saya. Setelah lama tak update 
akhirnya dapat juga menulis. Saya sekarang menjadi pengajar saudara baru di Johor Bahru.  Apa yang saya boleh kongsi menjadi sebahagian dari mereka yang baru nak mengenali islam sangatlah seronok. Untuk yang baru nak mengenali islam atau sudah masuk islam kalau anda area Johor Bahru dan tak tahu nak tanya siapa atau tak sempat untuk ke pejabat agama boleh hubungi saya 013-7437641. Cuma kalau boleh hubungi masa normal. Kadang ada yang call pukul 3 pagi 😂😂.


Kelas saudara baru yang saya mengajar ini di bawah seliaan Jabatan Agama Islam Johor. Pelajar cuma datang kelas serta ada elaun untuk pelajar. Bahan belajar nanti mereka sediakan cuma kena sabar sedikit kerana pelajar bukan cuma seorang. Kelas ada yang malam so kalau ada yang siang tak boleh datang boleh hadirkan diri pada kelas malam.

14 comments:

  1. Alhamdulilah terima kasih

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. ada kelas untuk orang lelaki tak? Atau kelas ni untuk lelaki dan perempuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Kelas lelaki dam perempuan ad disediakan termasuk kelas kanak-kanak

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Nurul hidayah

    ReplyDelete
  5. Hi Assalamualaikum, Saudari masih lagi mengajar untuk saudara baru ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Iya saya masih mengajar saudara baru

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum.. kelas diadakan di mana ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam. Untuk area JB ada Di Bandar JB, pasir gudang, kulai seluruh daerah Johor. Boleh hubungi no tertera untuk lebih detail

      Delete
  8. Bagaimana untuk mendaftar..bagi yang baru nk masuk islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Boleh datang terus bawa serta sijil masuk islam. Boleh hubungi saya untuk lebih detail.

      Delete